Puma - едно от най-добрите облекла за тренировки

Dress4Less
Dress4Less
18 / 05 / 2020

Puma е една от водещите световни марки за оригинално спортно облекло и обувки богата гама от дамски, мъжки и детски дрехи и обувки за различни видове спортове.

Марката има богата история и дългогодишен опит в индустрията като се е превърнала в световен еталон за високо качество в спортното облекло и обувки.Освен спортно облекло марката предлага и облекло за ежедневието и модни аксесоари.

Марката изминава дълъг път докато се превърне в една от водещите марки за оригинално спортно облекло в света, които са основни спонсори на редица успешни отбори и атлети.

Любопитни факти от историята за основаването на Puma

puma

Puma e немска международна компания за оригинално спортно облекло и обувки и различни видове спортни аксесоари, които са основните й продуктови сегменти. Тя води началото си от 1924-та година.

Основатели на марката са братята  Рудолф и  Адолф Даслер. Те заедно  правят първата крачка към успеха на марката чрез създаването на малка работилница в дома на родителите им през 1919-та в родния им град Херцогенаурах, Бавария.Впоследствие я преместват в по-голяма сграда през 1924-та, която се нарича “Обувна фабрика на братята Даслер”.

puma

Бащата на Рудолф Даслер - Кристоф Даслер е работник в обувна фабрика в Херцогенаурах. След като завършва училище синът му се включва в дейността на обувната фабрика. После е повикан да се бие в армията в Първата световна война. След като се връща  от фронта Рудолф работи като мениджър във фабрика за порцелан.

Почти цял век немския град, където са заводите на марката, се е свързвал с производството на спортни обувки.Освен фабриката на Пума, в града имало още 30 фабрики за обувки.”

Пълното име на Puma e “Пума Рудолф Даслер Спорт“ АГ (PUMA AG Rudolf Dassler Sport) или само „Пума“ АГ (PUMA) . Главният й фокус е върху производството на  високотехнологични спортни обувки и  спортни облекла. Тя се нарежда на трето място в света за спортни продукти след Nike и Adidas.

puma

Puma се слави главно с футболните си обувки и ролята си на спонсор на спортни легенди като Пеле, Енцо Франческоли, Диего Марадона, Йохан Кройф, и Лотар Матеус.

По време на Летните олимпийски игри голям брой атлети от Германия се състезават с новите спортни обувки с шпайкове на Puma през 1928. 

През 1936 г. Ади Даслер предлага на американския спринтьор Джеси Оуенс да се състезава с обувки от този вид. Впоследствие  Оуенс извоюва 4 златни медала на Олимпийските игри в Берлин, които носят слава не само на шампиона, но и популяризират  по целия свят обувките на Даслер.

Обувките от марката не спират да впечатляват като с тях и други световно известни атлети по-късно печелят пет бронзови и седем златни медала. Със спортните обувки на Puma са поставени два световни и пет олимпийски рекорда, което бележи международен пробив за марката.

puma

Бизнесът на братята Даслер не спира да се развива  и война те продават повече от 200 000 чифта на година през периода преди Втората световна война.

В резултат от възникналите конфликти и напрежение по време на Втората Световна Война братята разделят бизнеса си през 1948.

Адолф нарича своята фирма  Адидас (от Ади Даслер), а Рудолф основава своята – Руда ( Sportschuhfabrik Rudolf Dassler (RUDA) през 1948, която заработва от 1-ви юни 1948 година. Само след четири месеца Рудолф решава да промени името й на “PUMA Schuhfabrik Rudolf Dassler”. През януари 1949 фирмата е официално вписана в търговския регистър.

В резултат от тази раздяла между братята градът също се разделя на две страни по отношение на лоялността на жителите към определена спортна марка. Разделени са също и  двата футболни отбора на града. АСФ Херцогенаурах носи спортна екипировка на  Адидас, а 1 ФК Херцогенаурах остава лоялен на Пума.

През 1948-ма името на компанията на Рудолф се променя на  „Пума Шуфабрик Рудолф Даслер“ -PUMA Schuhfabrik Rudolf Dassler, а през 1986 г. излиза на борсата.

По пътя на своето развитие Puma се утвърждава като спонсор на редица известни отбори и професионални спортисти. От 1948-а година марката започна да разширява своето производство спортни обувки и започна да предлага обувки за над 30 вида спортове.

Освен за популярните спортове като  футбол, бягане, фитнес, в периода между 70-те и 80-те години на миналия век марката създава обувки за боулинг, висок скок, голф, ролери, кънки за пързаляне,  парашутизъм, сърфиране, борба и други.

Рудолф Даслер си сътрудничи с известни професионални атлети и спортни експерти, за да разнообрази гамата си от предлагани модели спортни обувки.

Той ги въвежда в процеса на разработка на дизайни и самото производство на спортни обувки и облекло, за да обсъди с тях бъдещи подобрения по продуктите.

След Втората световна война през 1948 се организира първи  мач, където  няколко футболисти на Западна Германия носят обувки на Пума. Сред тях е и първият голмайстор на Западна Германия - Хърбърт Бурденски.

Доста от заводите в Херцогенаурах не преживяват кризисните периоди през 1950 -та и 1960-та, но Puma успява да се запази благодарение на Даслер, който прехвърля дейността на фабриката извън Херцогенаурах. С тази негова стъпка той поставя основите на бъдещия световен  гигант за спортно облекло и обувки.

Има причина Puma да е една от водещите марки за качествено спортно облекло и обувки в света. В началото на своето развитие като бранд марката расте скоростно, което й  помага да стигне бързо позициите на своите съперници Nike, Adidas и  Under Armour .

В момента годишните печалби на марката наброяват повече от 5,5 милиарда евро и  броят на служителите й през 2019-та е 14 000. Продуктите на марката се доставят до над 80 държави.

puma

По пътя на своето развитие Puma си извоюва името на производител на обувки за шофиране и екипи за автомобилни състезатели. Пума са основният производител на екипировка за Формула 1 и Наскар.

През 2006-та компанията печели правата за спонсорство на  италианския национален отбор, който е шампион на Световно първенство. Пума е също партньор с Ферари и BMW, в резултат на което се появяват  моделите обувки Puma-Ferrari и Puma-BMW.

Защо Puma е успешна марка?

Зад успехът на марката стои разработването на уникални дизайни на спортните линии дрехи и влагането на модерни технологии, висок клас материали и креативност.  

80-те бележат момента, когато производството на Puma се разпростира отвъд границите на страната и се увеличава броят на фабриките на Puma. След настъпването на 80-те и строежа на нови фабрики се осъществява масово производство на спортни обувки и облекло на ниска производствена цена.

Тогава настоящият собственик на марката - Армин Даслер осъзнава, че са нужни промени. Той решава, че за да създава още по-качествено спортно облекло и обувки, трябва да го произвежда в ограничен мащаб и за по-малко на брой спортове. Така стига до извода, че създаването на специални лимитирани серии спортни обувки и облекло само за няколко вида спорт е ключът към дългосрочния успех за марката.

Марката спонсорира световно известни атлети като Юсеин Болт и футболистът Ада Хегерберг. Puma е също така официална марка на  футболните клубове Manchester City, C.D. Guadalajara, and Borussia Dortmund.

Настоящи посланици на марката са Селена Уилиамс, Адриана Лима, музикалната момчешка банда от Южна Корея BTS, Джей Зи, Рияна. Те имат ролята на креативни директори на отдели на марката.

Благодарение на своето сътрудничество с известни имена дизайнери като Александър Маккуин и Балмейн марката в момента въвежда нови оригинални дизайни в своето спортно облекло.

С какво се отличават спортните облекла на Puma:

Една от главните цели на марката са да предостави висококачествено спортно облекло, което позволява развиване на бързина и скорост при спортуване , и по този начин да се постигне оптимално спортно представяне. Мантрата на компанията e “Винаги по-бързи” (“Forever Faster”). Целта й е да помогне на всеки да надмине своите спортни рекорди чрез предоставяне на висок клас спортно облекло.