Защо adidas има 3 ленти?

Dress4Less
Dress4Less
05 / 06 / 2023

Adidas е спортната марка, позната в световен мащаб със спортното си облекло и маратонки. Усетът към стил, качество и умел маркетинг са причините за нейния успех, който продължава вече над 7 десетилетия.

Няма човек, който да не познава логото на спортния лидер. То е неговия отличителен белег и крие зад себе си интересна история. От Dress4less ще ви я споделим, затова не спирайте да четете. 

Защо adidas има 3 ленти?

Източник на изображението: pexels.com

Какво представлява Adidas?

Adidas е най-големият производител на спортни стоки в Европа. Нейното седалище е в Херцогенаурах, Германия, където е и основана. Компанията проектира и произвежда спортни обувки, облекло и аксесоари, които отговарят на нуждите на професионалните спортисти.

Немската марка притежава и 8.33% от немския футболен отбор Байерн Мюнхен. На всички футболисти се предоставят продукти на Adidas още от далечната 1974 г. 

История на марката

След като се завръща от Първата световна война, Адолф Даслер, създателят на Adidas, започва да произвежда спортни обувки в кухнята на майка си. В началото се присъединява и по-малкият му брат - Рудолф. След известно време съвместна работа, двамата си развалят отношенията и Рудолф дава началото на Puma. Марката е конкурент на Adidas и до днес. 

Adidas, тогава Dassler Shoes, прави първия си голям пробив, когато Ади Даслер заминава за Летните олимпийски игри през 1936 г. В себе си носи куфар, който е пълен с обувки, изработени от него. 

Той успява да убеди лекоатлета Джеси Оуенс да носи чифт от тях по време на състезанието. Оуенс става първият афроамериканец, който получава спонсорство на Олимпийските игри, а популярността на Dassler Shoes се покачва неимоверно.

Той печели и състезанието на 100 м спринт с време 10,3 секунди, побеждавайки съотборника си Ралф Меткалф с една десета от секундата и Тинус Осендарп от Нидерландия с две десети от секундата.

Защо adidas има 3 ленти?

През 1947 г. Адолф променя името на компанията си на Adidas по прякора си "Ади" и първите три букви от фамилията си.

1967 е годината, в която брандът става още по-популярен. Франц Бекенбауер дебютира със спортен екип на Adidas. Това открива нови хоризонти пред марката, която досега била известна само с обувките си. 

Но как спортният лидер успява да спечели доверието на толкова спортисти от световна класа? Произвеждайки иновативни продукти, които постоянно се подобряват. 

Тайната на успеха на Ади Даслер е било личното му отношение към спортистите. Той се е срещал с тях и ги е изслушвал, за да знае от какво имат нужда и как да го изобрети. Така Даслер е създавал продукти, които са в полза на атлетите. 

Даслер запазва контрола върху компанията до 1987 г., когато я продава на френски инвеститор на име Бернар Тапи. Тапи увеличава производството на обувки Adidas, но не може да изплати лихвите по заема, с който е купил компанията, и продава Adidas на Робърт Луис Драйфус.

Макар и Adidas вече да не е семейна компания, собствениците ѝ не са променили нейните ценности. Технологиите, качеството и удобството са отново ключови. Затова и спортистите не спират да се доверяват на немския спортен лидер вече повече от 70 години. 

История на логото

През 1971 г. компанията представя логото на Adidas с три ленти във форма, която наподобява листо, наречено Trefoil. Триъгълното лого с трите ивици е новият дизайн, въпреки че класическото е все още често срещано.

То прилича на планина и има своята символика. Планината е символ на предизвикателствата и тяхното преодоляване - популярна тема сред спортистите, които са сред главните почитатели на бранда. 

Малките букви, с които е изписана марката на логото, представя нейния небрежен характер.

Защо adidas има 3 ленти?

Произходът на трите ивици

Историята за трите ленти започва още от създаването на Adidas. Първоначално били само две ленти. Братята Даслер ги използвали за по-сигурна конструкция на обувките, като същевременно те символизирали и техния тандем.

Адолф Даслер е искал да запази ивиците като отличителен елемент в продуктите на Adidas, но не му е било разрешено. Затова той решил да добави и трета ивица. Оказало се, че Адидас не е първата компания, която използва този дизайн. 

Първоначалният собственик на логото е Karhu Sports. Той обаче е силно засегнат от Втората световна война. Поради недостиг на капитал собственикът се съгласява да продаде на Adidas търговската марка на логото си срещу 1600 евро и две бутилки уиски.

В какви сфери можем да срещнем продуктите на Adidas?

Марката произвежда спортни облекла и аксесоари от всички възможни категории. Сред тях има продукти както за малки, така и за големи. Както за спортисти, така и за любителите на спортните дейности.

Ето и категориите:

Това са сферите, за които са предназначени:

  • Бягане
  • Футбол
  • Баскетбол
  • Волейбол
  • Тенис
  • Плуване
  • Зимни спортове

Обектите на Adidas са малко под 2000 в целия свят, като на пазара има лицензирани магазини, които имат право да продават техни стоки. Такъв магазин е и Dress4less

Заключение

Зад успеха на Adidas стоят висок професионализъм и много труд. Ади Даслер е посветил живота си на своя стремеж да създава висококачествени спортни продукти, които да се грижат за спортистите. Тази тенденция продължава и до днес.

Зад всеки продукт стои символика и технологии, както и зад самото лого. То е символ на сигурността и преодоляването на трудностите. Това е и мисията на бранда - Impossible is nothing. 

Защо adidas има 3 ленти?

Източник на изображението: unpslash.com

Често задавани въпроси 

Как се нарича логото с три листа на Adidas и каква е символиката му?

Trefoil логото символизира континентите Северна Америка, Европа и Азия, защото някога на тях са се продавали обувките Adidas. Разбира се, в момента можете да откриете бранда навсякъде по света.

Защо Adidas има три ленти в логото си и какво означават те?

Първоначално лентите били две - символ на братята Даслер и съвместната им работа. Ади Даслер добавя още една. Така логото променя и своя смисъл. То представлява планина, символизираща предизвикателствата, които трябва да се преодолеят по пътя към върха. 

Какви продукти Adidas можем да закупим от Dress4less?

В dress4less.bg и във физическите ни магазини ще откриете продукти от всички категории:

  • Маратонки
  • Сандали
  • Джапанки 
  • Спортни екипи
  • Анцузи
  • Тениски
  • Блузи
  • Суитшърти
  • Рокли и поли
  • Аксесоари